söndag 28 mars 2010

Grattis på födelsedagen

I dag fyller mamma 62 år, kortet till henne levererades i går när vi var där och
firade henne. God mat som vanligt...magen är mer än mätt.
Kul när mostrarna är med för då är vi många som vill spela kort.
Vårt lilla "släkt spel" Romy som vi alltid spelar när vi ses( inte så ofta tyvärr)men det är säkert fler som spelar det.
Nu för tiden blir det inte så mycket kortspel. Sönerna tycker det är roligare med onlinespel..... Jag är den i vår familj som är outröttlig när det gäller alla slags sällskaps spel, jag kan t om sitta och spela Yatzy med mig själv. Övriga har inte fått den läggningen.
Ha en riktigt skön söndag...nu har jag tänkt att jag ska ge mig på klippningen av våra äppel träd.

2 kommentarer:

Snor och Glamour sa...

Ha ha du e ju rolig du! Jag kan se framför mig hur du sitter där och spelar Yatzy med dig själv. Skrattar, pratar och lever dig in precis som ni vore 10 runt bordet! Ha ha!
Ha en go dag vännen!
Kraaam!

ItaPita sa...

Min mamma fyller oxå år denna dag =) fast ett år mindre. Ska du på scrapperiets träff den 10:e?
Kram