söndag 28 februari 2016

Högt upp i det blå....

Dags för ett besök på Taffelberget denna söndags eftermiddag....























En otrolig utsikt!!!! För den som är intresserad kan man ju gå både upp och ner om man vill. Men vi föredrog linbanan....
Taffelberget är känt för att det helt plötsligt blåser upp. Då stänger de linbanan och då finns det bara ett alternativ.....Att gå ner!
Idag ljöd larmet, varning att vindarna skulle tillta. En halvtimma senare var linbanan stängd. Som tur var hann vi ner....
Vi har fått berättat för oss att vandringen tar 2 1/2 timma ner.
Men jag tror inte det är med Flip Flops.....
Och definitivt inte mörker....för sista timman ner hade blivit efter solens nedgång......Pust!!! Säger jag......
Det enda jag förberett mig med på detta 1085 meter höga berg var en ny införskaffad hatt mot solens strålar på berget......kan tillägga att det bara är jag i familjen som gillar den.........


Inga kommentarer: