måndag 22 februari 2016

Diving with sharks.......

Ja idag var det dags att dyka med hajar.....Jag har varit lite lätt nervös inför detta faktiskt. Så sagt och gjort, lika bra att vara förste person ner i buren på hela båten. Inte ett jättesmart val kom jag på när jag väl var nere. För jag kunde ju bli "attackerad både från sidan och framifrån......
Nä det var faktiskt väldigt lugnt.... Vi som var i först såg inte en haj....
Men vid mitt andra dyk i buren blev det utdelning liksom för alla andra!!! 
Otroligt häftigt att se dem så nära!!!!
Det var t om flera hajar som cirkulerade....en riktigt bra tur sa båtägaren..... Men det säger de nog till alla....
Fast lite sanning ligger det nog i det, för det var många båtar ute och de andra hade fått samarbeta flera stycken  för att få se haj.
Oavsett så är vi jättenöjda OCH jättetrötta efter en tolv timmars dag längst söderut i Afrika!!!


























Dagen får avslutas med ett glas rött på balkongen efter denna roliga dag.......

2 kommentarer:

Karin sa...

Skönt att ni klarade er 😊

Unknown sa...

Cooooolt!! Även Anders som vägrar åka till Afrika blev en smula sugen... ;-)
Är det en go-pro man skymtar i Tonys hand??? Väntar med spänning på dessa foton!!!