söndag 22 januari 2012

Den gamla goda tiden

Ja nu hände det igen. Jag som inte är mobiltelefonberoende ( som tur är). I torsdags skulle jag åka till Stockholm för att hjälpa Tonys pappa och Åsa på Formexmässan. Tony var redan i Stockholm så skjuts hem var fixat. Men upp fick det bli tåg.
Väl på tåget sitter jag i en tyst vagn. Så när jag ska stänga av ljudet upptäcker jag att min mobiltelefon inte är med.

Jag skulle ringa Tony när jag var framme så jag kunde bli hämtad på stationen. Det blir att ringa från en telefonautomat i Göteborg mellan tågbytet så vi kan bestämma en plats tänkte jag. Telefonkort till de traditionella automaterna hade jag faktiskt två stycken. Så det var bara att leta upp en automat. I med kortet...9 markeringar kvar hur länge räcker det???? Inte länge kan jag säga precis när han svarar så plopp så är de 9 markeringarna slut.
I med nästa kort....5 markeringar, då är det inte lönt att ringa hans mobil igen. Utan jag ringer hem till barnen så kan ju de meddela Tony. Ringer hem, Christopher hinner svara och jag säger hej...plopp så var de markeringarna slut.

Det blev att leta upp någon som säljer telefon kort.....Pressbyrån såklart...tyvärr de är slut. Till nästa Pressbyrå....japp de hade. Nu har dock tiden gått så tåget går inom ett par minuter, vågar inte chansa på att hinna ringa. Det blir att hoppa på Stockholmståget. Väl framme i Stockholm tar jag mitt nyinköpta kort och letar upp en automat och får tag i Tony och blir hämtad.

Visst är det smidigt att alltid vara nåbar med mobiltelefon, men det går att leva som förr i tiden....lite omständigare men det går......

Jag åkte tåg i 5 timmar utan att vara nåbar........ inte helt fel...väldigt vilsamt och lyxigt att få sitta och läsa ostört.


Min mobil då......jag har faktiskt inte letat upp den ännu......jag tror/hoppas den ligger i bilen. Det får nog bli söndagens enda måste.......att hämta in den.......den behöver nog laddas lite.

Trevlig söndag!!!!!

Inga kommentarer: