onsdag 26 oktober 2011

Onsdag

Onsdagen börjar lida mot kväll. En dag kvar tills min helg börjar. Då ska här röjas...kanske nåt blir färdigt.

Hösten brukar ju var lite lugnare tycker jag men inte i år verkar det som. Tiden bara flyger i väg.
Det märks bland annat här för inläggen har minskat.

Just nu är det renovering som pågår i vår hall.....som jag har berättat om. Bilder ska komma så
småningom. Just nu väntar jag på att jag ska få ett tapetbord så jag kan börja tapetsera lite grand.

Men lite krångel är det alltid på vägen. Det tråkigaste krånglet är att vi har problem med vår
skorsten...det läcker in......så den ena vägen där jag ska tapetsera är så klart utsatt av detta.

Problem nummer två är av ett mycket lindrigare slag....men man blir så trött.
Härom kvällen skulle jag måla alla svarta detaljer tänkte jag. Sagt och gjort bort till
K-Rauta där jag fick hjälp med att välja vilken blankhet jag skulle ta på färgen.

Glad i hågen kom jag hem, åt en god middag för sen skulle jag sätta i gång. Vad upptäcker man då.....
jo det är inte svart färg jag fått hem utan KLAR GUL...Grrrrrrrr. Det var bara att stänga färgburken och åka
och byta dagen efter.

Idag blev det paus i halrenoveringen, istället började jag och Jonathan att tömma vår verkstad
på all "skit"....där finns inte lite grejer där inte. Så rörigt är bara förnamnet på hur det ser ut i vårt hem just nu.

Mitt i allt detta är jag lite sugen på att möblera om i mitt hobbyrum också......

Är det konstigt att tiden lätt tar slut???? Jag tror inte det;)

Inga kommentarer: