söndag 3 maj 2009

Tjingeling

Ja det var ett tag sen sist. När det är sånt här fint väder blir man både glad och full av energi. Så jag önskar att dygnet hade lite fler timmar.
Det är så mycket jag vill göra. I trädgården kan man ju vistas och roa sig hur länge som helst. Äta god mat (grilla) och fika är inte heller dumt i detta fina väder.
Att scrappa är fortfarande lika kul oavsett väder. Sen ska det ju städas inomhus också, där har jag gjort mina stora bort rationalisering känner jag. Men det går ju till en viss gräns sen måste man ju städa....tyvärr. Idag fick det bli en halvsanering då sönerna haft sina kompisar på övernattning. (Sover gör de väl inte för det är ju mest data.) Det är jättekul att de gärna vill vara hos oss men lite att plocka med blir det efter 9 grabbar. Nu har jag precis gjort klart ett kort till barnens farmor som fyller år imorgon. Så här kommer det. Tills vi hörs nästa gång...Ha det!!

2 kommentarer:

Carina sa...

Enkelt och snyggt kort.
Vi behöver inte ha 9 övernattande gäster för att vårt hem ska behövas saneras. Vi är bara två vuxna men ibland är det som om det har slagit ner en bomb. Känner också ofta att det är städningen som får bli offrad. Men vad gör man inte för att få scrappa och ha det trevligt i stället.

Christina / Synål / Stina sa...

Hoppas att du jommit i ordning nu effer killarnas helg hos er. Härligt att ha en massa folk ävne om det innte bär jobb. Så fint kort su har gjort.
Ha en skön Vecka
Kram