fredag 4 maj 2012

Vem stängde av värmen idag???

Det är tvära kast i vädret nu. Efter många dagars sol och värme blev det svalare idag. Lite bra för då får jag gjort lite inomhus. Fast det kan man ju göra när det är varmt också. Men lite dåligt samvete får jag när jag är inne när det är soligt och varmt. Hoppas dock att det härliga vädret snart är tillbaka.  Förmiddagen ägnades åt städning och strykning.

Sen var det dags att fylla det sista på släpet av allt trädgårds avfall. Typ 40 sopsäckar.......sen blev det en tur till tippen. Det börjar se riktigt fint ut i trädgården. Nu gäller det bara att fortsätta att ta bort det tråkiga ogräset. Den värsta sorten som vi har i drivor är kirskål......inte skojigt att ta hand om.

 Roligare projekt blir det att fixa till min lilla uteplats. Det är dock ett par buskar som ska grävas upp först av de starkaste i familjen......inte jag alltså.....:)

Inga kommentarer: