tisdag 7 juli 2009

Många järn i elden.....

Ja då är man där igen med hur många projekt som helst i gång samtidigt. Himla kul och nu är det ju perfekt när man har semester. Det känns som dygnet har fler timmar på nåt vis. Till och med en kvällstrött liten typ som jag, får förnyad energi när man har massa skoj att göra. Jonathan fyllde år i går och då var vi och shoppade på In-Wear, Väla och IKEA i Helsingborg. Idag var det Kinna, Horred (Serholt, Villages produkter) och Gällstad som stod på på schemat. Sen råkade vi hinna inom Ullared också, både Gekås och Panduro så klart. Sonen hade önskemål om att handla kläder och då kan det ju passa att se lite annat också. Så de här två dagarna har det shoppats kläder, inredning och scrapbookingsaker.

Så följande projekt är nu i gång i huset:

* Målning och styling för balkongen. Den ska bli vit och blåmålad. Inredningsdetaljerna går i rött. Cafebord med dynor, hängmatta, blommor och ljus så klart.
* Sonen har ny större säng så nu blir det ny färg på textilen. Nytt överkast, nya gardiner som ska sys och lite nya ljus. Han själv städar,slänger och röjer för fullt.
* Lite upp piffning av tvättstugan.
* Röjning och om organisation i mitt scrap/hobbyrum.
* Ny limefärgad duk ska sys till altanen.
* Köket ska få lite rosa inslag, köpte rosa gardintyg.
* Eftersom storbror fått nytt vill lillebror det samma. Så där planerar vi dock fortfarande.
* Målning av ett köksfönster som jag så ihärdigt skrapade i samma veva som fönstrena på balkongen.

Ja sen är det ju det där vanliga med städning, ogräs,matlagning, tvätt och samt packa upp allt vi shoppat. Men allt detta är faktiskt himla kul tycket jag. Så nu ska jag fortsätta lite här och där. Släkten kommer inte förrän på lördag så det ju lugnt......det behöver ju inte vara färdigt men lite mer ordning behöver, en ordning och reda människa som jag ha.
Ha det!!!

3 kommentarer:

Karin sa...

Hallå där!!!!! Du har ju semester!!! : D Kul att få nytt. Jag är nyfiken på vad du hittade på Panduro......jag har ju inte kommit dit än......

Christina / Synål / Stina sa...

Vad kul detta låter med alla dessa saker som händer att schoppa är ju aldrig tråkigt.
Hoppas du njuter och kan visa lite bilder på alla ny a saker som du fixar. 'Kram

Snor och Glamour sa...

Det låter som om du skulle behöva några månaders semester! När allt det är klart behöver du nog vila upp dig! Ha ha!
Visst e det kul att ha saker att göra och det är faktiskt så, för mig i alla fall, att de sysslorna är avkopplande.
Spännande med dina nya scrapprylar. Vi får väl se resultatet här så småningom hoppas jag!
Kram An-Louise